Cape Town here we come! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu Cape Town here we come! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu

Cape Town here we come!

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De laatste week gaat wel zo mega snel dat is echt niet normaal.. het ene moment ben ik zo blij als een kind dat de tickets enz binnen zijn en hup zo is het bijna 3 weken verder.

De vorige keer schreef ik in mijn verhaal dat we een mooie wandelroute zouden gaan doen. Het zal ongetwijfeld een mooie route zijn geweest.. als je tenminste het goeie pad kiest. Er waren er tenslotte maar 2 dus dit kón niet mis gaan.. Behalve als je Raymon en Brenda heet en wij kwamen bij een beekje uit waar "stepping stones" zouden liggen.. via die stenen kon je over het beekje heen opweg naar de waterval. Nou ik heb geen f*cking stepping stone gezien en we mochten het hele pokke eind weer terug. Geen goeie keus.. dan maar een goeie hamburger eten in de stad!

De dag erop reden we naar Hermanus. Een plaats aan de kust van Afrika wat bekend staat als de kust met de walvissen. Die ochtend zouden we de boottocht doen. Maar ivm met het slechte weer gingen de boten niet en hebben we zelf een rondje kust gereden en hebben ze gelukkig toch nog gezien. Die middag spraken we een Nederlands stel die we ongeveer de hele vakantie al tegen komen. Ze hadden de boottocht wel gehad maar zijn wel zo ziek geweest! Dus achteraf was vooral Raymon erg blij dat de tocht niet door ging en we met beide beentjes aan wal bleven staan!

Eindelijk.. Stellenbosch! De plek van de oneindige wijngaarden en wijnproeverijen! We kwamen om half 2 aan.. kwart voor twee werden we opgehaald voor een tour en 2 uur zaten we aan onze eerste proeverij met een heerlijke kaas plateau met brood. Raymon ging los.. 8 wijntjes per huis was normaal voor hem.. Dit was top! Raymon was gelijk om en wil er wonen! Dat vond ik wat overdreven maar wat een leuke tour met een mega gezellige chauffeur!

Die ochtend nog een klein rondje door het stadje gelopen. Wat overigens echt een studentenstad is. Nog even langs "Oom Sammie se Winkel" geweest echt een begrip in Stellenbosch. Het is een winkeltje met teveel spullen, oude bende en souvenirs op een vierkante meter maar wat leuk!

Later op de ochtend nog een wijntour met eigen vervoer gedaan. We moesten nog rijden, althans Raymon dus we hebben ons netjes gedragen.. is ook prima trouwens om half 11 in de ochtend. Het was een wine and chocolat tasting! De bedoeling: nipje van je wijn.. stukje chocola.. nipje van de wijn.. enz. Maar mijn chocola was al op voordat ik aan de wijn kon beginnen, heeeeelijk! Het dessert wijntje kreeg helemaal geen kans bij mij, die was zo op. Daar zit dan ook een flesje van in mijn koffer.

Nadat de wijn een beetje gezakt was reden we naar Kaapstad. Dat contrast is zo groot.. grote krottenwijken met een hele vieze leef omgeving aan de ene kant van de weg. En aan de andere kant wordt er een té rijke sjeik een té dure champagne ingeschonken in een van de vliegtuigen van Emirates op Cape town AirPort. Best confronterend af en toe, maar that's life zeggen ze dan. Dit had ik nog niet zo erg gezien in Afrika. Maar de mensen zijn blij met wat ze hebben en wat je ze geeft.. 1 rand is 6 cent en daar zijn ze al zo blij mee.

Gisteren dus vast wat van Kaapstad mogen zien. De Tafelberg was gister in de wolken.. zoals altijd eigenlijk. Je moet erg geluk hebben om die te zien zonder dat hij in de wolken hangt dus we zullen zien of we de komende dagen geluk hebben.

Ook zijn we gisteren het Waterfront op gelopen.. dé bekende pier met alle restaurants, winkels en gezellige Afrikaanse muziek. Ook heel romantisch met zonsondergang in een reuzenrad gezeten.. al had ik bovenin niet zo'n grote mond meer, iets teveel films gezien. En ze hebben hier kleding winkels.. véél kledingwinkels. Ik kan me de hele dag vermaken in Viktoria's Shopping mall maar er staan meer dingen op de planning!

De precieze planning van de komende dagen is nog niet helemaal zeker.. dat ligt allemaal aan de verrekte Tafelberg. Zodra die wolk vrij is gaan we erheen maar dat geeft ie natuurlijk niet aan van te voren dus dat is afwachten. Maar we hopen hem te kunnen doen net als een rondje richting Kaap de goeie Hoop uiteraard en nog wat van dat typische toeristische rondjes. En uiteten.. veel eten.. ik denk dat ik met al die scrambeld eggs met bacon en hamburgers niet meer in de vliegtuig stoel pas! Maar dat is een zorg voor dan, nu lekker genieten van Kaapstad!

Liefs. Xx

  • 21 Oktober 2017 - 14:17

    Jolien:

    Hey Raymon en Brenda,
    Ik loop een beetje achter en heb nu pas al jullie verhalen gelezen! Fantastisch hoe je het allemaal weer vertelt. Super!! De tijd gaat snel dus geniet er nog even van! Een hele dikke knuffel vanuit Kampen!!

  • 21 Oktober 2017 - 19:12

    Moeders D.:

    Heerlijk weer jullie verhaal. Hoop dat de tafelberg zonder wolken is en is echt prachtig wandelen daar bovenop en het uitzicht is ook geweldig over Kaapstad. Brenda jij hebt 1 flesje in je koffer hoeveel neemt Raymon er mee?? Geniet van de laatste dagen in Kaapstad. En een goede terugvlucht. dikke knuffels van ons 2.

  • 25 Oktober 2017 - 13:16

    Astrid:

    Ik loop ook iets achter met lezen, want jullie nieuwe verhaal is net binnengekomen. Daar gaat ik straks mee verder. Op Facebook heb ik ondertussen gezien dat het jullie gelukt is om de tafelberg te bezoeken met een mooi uitzicht.
    Ik hoef niet te zeggen dat jullie moeten genieten, want volgens mij doen jullie dat wel.
    Veel liefs,
    Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 3238

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 23 Oktober 2017

Op naar de Big-Five!

Landen bezocht: