The Big Five.. check! - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu The Big Five.. check! - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu

The Big Five.. check!

Door: Brenda

12 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Mkuze

Stipt om half 6 stonden we bij de Phanebi Gate om het Krugerpark in te rijden. Het was erg druk bij de gate, maar het park is zo groot die vind je nooit meer terug.

We hebben 8 uur lang rond gereden in het park. Af en toe even wat gegeten en weer opzoek naar de dieren en dat gaat zo.. ja daar! Onee.. oh kijk.. oh nee een steen! Wacht, stop! Oh nee.. de hele tijd door! Maar we hebben veel gezien! Grote groepen olifanten en veel giraffes. Toen we al een tijdje niks gespot hadden werden we getipt dat er iets verderop een luipaard gespot was! Dus ik gaf plank gas opzoek naar de luipaard, helaas mag je er maar 50 dus dat plankgas is wat overdreven. Nou het was niet zoeken naar de luipaard.. minstens 12 auto's stonden eromheen. Iedereen wil hem natuurlijk zien dus ik moest een beetje asociaal zijn om me auto ervoor te zetten, ging me goed af moet ik zeggen.. en daar stond hij nog geen meter voor de auto! Super veel vette foto's gemaakt! Het is nogal bijzonder als je de luipaard spot dus we waren super blij. Dit maakte de pech van gisteren een beetje goed!
En als kers op de taart hebben we ook nog 2 cheeta's gezien, wel op 70 meter afstand ongeveer maar ze waren goed te zien. Actief waren ze niet, en ik geef ze geen ongelijk het was bijna 40 graden vandaag!! Uiteindelijk nog 2 buffels naast de auto gehad en zo hebben we na een week de BigFive al gezien, goede score dacht ik! Alleen de neushoorn en leeuw moeten nog een keer goed op de foto!

Na het Krugerpark door naar de volgende lodge. Buckler's Afrika. Een b&b aan de rand van het Krugerpark en wederom een fantastisch uitzicht over het Krugerpark!

Het Krugerpark achter ons gelaten en door naar Swaziland, een land in Afrika met hun eigen koning. We werden meerdere malen gewaarschuwd voor de douane om het land in en uit te komen. Dit bleek achteraf niet nodig, binnen no time waren we binnen. En wat een mooi land! Super aardige mensen en het landschap was fantastisch! Ook hier hebben we weer op een waanzinnige plek geslapen met als roomservice.. pizza en een fles wijn! Blijer kan je mij niet maken!

Zonder problemen of lange wachtrijen reden we de volgende dag Swaziland weer uit. We kwamen aan bij de volgende lodge en het huis waar we in slapen is zo mega groot en we hebben ons eigen privé zwembad!

Maar voordat we hier überhaupt van konden genieten moesten we snel lunchen en de safari van die middag was eerder omdat er een storm op ons af kwam. En we hebben beelden gezien van diezelfde storm die de stad Durban raakte en geloof me.. dat was echt heel eng om te zien. De complete snelweg was weggespoeld en hagelstenen zo groot als tennisballen. Dus mijn stress level sprong omhoog! Over een paar dagen hebben we een binnenlandse vlucht vanuit Durban dus hopelijk komt dat goed! Ondertussen vertelde de hostess doodleuk dat de dieren los lopen en als je een leeuw of luipaard tegen komt je stil moet blijven staan.. nou hallo beter doe je dat hek op slot vriend! Maar die zijn er dus niet dus elke avond worden we door een "escort" en nee niet zo'n escort maar een man met een grote stok naar de lodge gebracht!

De laatste 2 safari's hadden we niet veel geluk.. we zagen weinig dieren en de groep met wie we waren konden zo door naar het bejaarden tehuis. Niks mis met bejaarden hoor.. maar op safari met ze is een ander verhaal. Na 2,5 uur safari lagen er 3 van de 8 te slapen!! Dus we zaten in de 65+ bus!
Maar gelukkig hadden we vanavond geluk.. we hebben een leeuw gezien met 3 kleine leeuwtjes. Ze waren behoorlijk verscholen achter de bomen maaaar we hebben ze gezien!

Morgenochtend nog een safari hier en dan rijden we door een ander park weer verder richting St. Lucia.

Wat hier overigens ook heel normaal is dat wanneer je iemand erlangs laat dat je dan even met je grote licht knippert.. met gevolg dat wij ongeveer 100 x per dag onze ramen schoonmaken aangezien dat ook andersom zit!

Nou voor nu ga ik slapen want de wekker gaat om 4:30.. wie dat bedacht heeft weet ik ook niet maar je moet wat over hebben om dieren te zien!

Liefs. x

• 12 Oktober 2017 - 11:35

Yvonne Mulder:

Wat een heerlijk verhaal weer Brenda

• 12 Oktober 2017 - 11:58

Remco:

• 12 Oktober 2017 - 14:32

Moeders D.:

Wat een geluk hebben jullie. de big five in 1 week tijd, ja je moet er wat voor over hebben maar dan krijg je ook wat te zien. Heerlijk hoe beeldend jij schrijft Brenda. Ik zie het letterlijk als een film. En dan pizza in Swaziland eten???
    zo genieten wij ook door jullie ogen. Blijf er zo van genieten en kijk uit naar je volgende verslag.

• 12 Oktober 2017 - 17:24

Anneke Van Teeseling:

Nou ik vergeef het jullie, dat je zo over de "bejaarden" praat. Ik slaap nooit in de bus. Zou niet durfen, want dan zouden ze zeggen, oh daar heb je die bejaarden weer.
    Verder vind ik jullie verhaal weer geweldig. En wat genieten jullie. Ik geniet gewoon mee thuis op de stoel.
    Nog een fijne, spannende tijd en tot jullie volgende verslag.
    Groetjes Anneke

• 12 Oktober 2017 - 23:53

Moeders:

Hoi Brenda en raymon, volgens mij vinden jullie er niks aan daar,
    klinkt helemaal niet leuk en zijn wij ook zeker niet jaloers

• 13 Oktober 2017 - 21:11

Oma Wil:

Wat zijn jullie enorme kanjers. Twee mensen die het aandurven om samen Zuid-Afrika met zijn wilde dieren te bezoeken. Alles wat je schrijft klinkt een beetje angstig, zoals olifant naast de tent enz. Ik moet er niet aan denken om zoiets mee te maken. Maar ik ben ook een van de bejaarden.
    Wat is deze vorm van reizen indrukwekkend en geweldig. Ik had nooit gedacht dat mijn kleinzoon zo'n enorme lef heeft en dan heeft hij het geluk dat zijn vriendin dit ook allemaal aankan ondanks haar rugproblemen. Blijf lekker samen genieten en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen over Afrika, waar Wessel zo enorm gelukkig heeft gewoond. Hij had het altijd over een kleurrijk wolkendek. Hebben jullie die schoonheid ook al ontdekt????
    Lieve groet, ook van Cor, Oma Wil.