Yess, we zijn er! De eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu Yess, we zijn er! De eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu

Yess, we zijn er! De eerste paar dagen..

Door: Brenda

05 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Redelijk uitgeslapen stapten we in de pendelbus opweg naar Schiphol.. de stress van het inchecken was al volop aanwezig maar eenmaal door de strenge douane was het weg en kon de vakantie beginnen!

Wat een lange vlucht.. maar na 10.5 uur werd eindelijk de landing in gezet en kon het stressen weer beginnen want we moesten het "gevaarlijke" Johannesburg nog door opweg naar de eerste overnachting. Geld in mijn bh, de creditcard in een sok en gaan.. Eerlijk gezegd voelden we ons niet minder veilig en voordat we überhaupt aan een beroving konden denken waren we al bij de Lodge. En gelijk een super mooie kamer! Nog een wijntje gedronken met de gastheer François, een wijntje dat smaakte naar slootwater overigens maar dat mag de pret niet drukken dat maken we goed in Stellenbosch over 2 weken.

De volgende dag de auto opgehaald en door naar onze volgende lodge in Blyde River Canyon. Ze rijden hier trouwens links en dan zit het stuur uiteraard ook links, echt heel gek! Ik ben al een paar keer bijna verkeerd ingestapt en heel af en toe is het "schat, je rijd rechts" maar eigenlijk ging het direct goed. Wel al verkeerd gereden 2keer maar dat is voor ons niks nieuws! Het was een mega lange rit, een relatief saaie ook maar toen we bij de Lodge aankwamen maakte alles weer goed! Wat een mega vette omgeving en een fantastische kamer! De krokodillen en nijlpaarden liggen hier beneden in de rivier maar die hebben we helaas nog niet gezien.. misschien maar beter ook.. Die avond een heerlijk malse biefstuk gegeten en een pannacotta waarbij ze in plaats van gelatine cement hebben gebruikt, het leek wel beton. Na een fles wijn soldaat te hebben gemaakt lekker geslapen en de volgende dag vroeg de auto in opweg naar een lange dag, achteraf een heeeule lange dag.....

Gister een rondje langs verschillende uitzichtpunten. Het een mooie dag, een beetje heiig waardoor sommige uitzichten misschien iets minder goed te zien waren. Uitzichtpunt één was echt super mooi "The Three Rondavel" de mooiste van de dag. Na een klein stress momentje, iets met tank leeg en geen tankstation kunnen vinden, gingen we door naar de volgende punten. De "Potholes".. nou er zaten meer "Potholes" in de weg dan daar dus zijn we even gaan lunchen.. Nouja even.. 3 kwartier wachten op een tosti is heel normaal. In Curaçao wend het ook dus hier komt het ook goed.. Dat van die Potholes in de weg is overigens geen grapje, om de paar meter roepen we "Potholes!" want er zitten hier mega grote gaten in de weg die ze Potholes noemen en die je echt moet ontwijken anders vlieg je sowieso de weg af! In plaats van ze te maken zetten ze er bordjes bij.. ik vind het mooi! Het welbekende "God's Window" was op dat moment erg druk en dus een hele prestatie om geen zwetende toeristen op de foto te krijgen, want het was een mega warme dag! Uiteindelijk toch gelukt en snel door want we hadden nog een lange weg te gaan.

Ook kwamen we langs een oud goudmijn dorpje genaamd Pelgrims Rest wat fantastisch zou zijn.. het was niet wat we ervan verwacht hadden en als het aan die gasten lag reed Raymon in z'n boxer naar huis want ze wilden alles van hem hebben.. en die vrouwen riepen ons de hele tijd hun kraam in.. niet ons ding, laat ons met rust, doei!

Trouwens.. het eerste Wildlife is gespot! We reden het park af en paar honderd meter verder stonden er 2 zebra's voor de auto, een mama met een baby, super lief! En weer 200 meter verder reden we bijna een giraffe aan, nou ok dat niet maar hij stond ineens voor onze neus! Wat een mooi dier zeg maar we schrokken ons natuurlijk kapot.. wordt nog wat als er een olifant voor staat!

Een tip of eerder een advies die meerdere mensen ons meegaven was.. rij nooit in het donker.. nou je raad het al.. pikkedonker was het toen we gisteravond aankwamen bij de Lodge. En het klopt, die spanning kan mijn hart niet veel vaker aan deze vakantie en vooral niet als we over een bergpas en door een tunnel moeten. Maar ik had me eigen Max naast me en we waren net optijd terug, of eigenlijk iets te laat het is maar hoe je het bekijkt.

Vandaag een korte rit op het programma naar onze volgende lodge. Daar hebben we om 14:00 onze eerste safari door het Krugerpark, super veel zin in! De malariapillen doen hun werk als het goed is dus no worries! Maar eerst nog even lekker ontbijten hier en genieten van al het moois!

Nu ga ik eerst de haan zijn nek omdraaien die me vanochtend té vroeg heeft wakker gemaakt en Raymon gister de hele nacht heeft wakker gehouden.

Veel liefs van ons!

• 05 Oktober 2017 - 08:59

Remco:

Wat een avonturen! Het lijkt wel een goed boek zo spannend en gedetailleerd schrijf je.. ;) Kijk nu alweer uit naar het volgende hoofdstuk!

Anyway, heel veel plezier nog en pas goed op jullie zelf..

Oja....Dat je het raar vindt dat ze rijden rijden snap ik wel Bren, maar dat je het ook raar vindt dat het stuur links zit snap ik dan niet helemaal... Het zou pas gek zijn als het stuur rechts zou zitten.. Maar dat is daar niet zo natuurlijk anders had je dat wel gezegd... :)

Nou doeg!

• 05 Oktober 2017 - 11:02

Evelien Van Der Haven:

Wat een leuke onderneming van jullie en een mooi land! Geniet ervan!! Jullie eerste reisverslag is superleuk. Hoop jullie te volgen!! Veel plezier

• 05 Oktober 2017 - 12:29

Inge:

Ik lig alweer helemaal dubbel, super leuk schrijf je het weer!
    Ik kijk ook alweer uit naar jullie volgende avontuur!!
    Veeeeeel plezierrrrr!!!!

• 05 Oktober 2017 - 13:17

Astrid:

Wat leuk om te lezen, Brenda. Vooral ook omdat we de plekken herkennen. Veel plezier

• 05 Oktober 2017 - 13:24

Oma Wil:

Omdat ik nog niet weet hoe alles werkt schrijf ik deze reactie samen met Astrid. Hopelijk lukt het me de volgende keer ook alleen.
    Brenda, je schrijft je verhalen op een heel leuke manier. Ik geniet ervan en ik begrijp dat het af en toe heel erg spannend is. Veel liefs

• 05 Oktober 2017 - 13:25

Anneke Van Teeseling:

Wat een belevenissen. En de reis is nog maar pas begonnen.
    Maar blijf schrijven. Zit echt te genieten en zie zo alles voor me.
    Liefs. Anneke

• 05 Oktober 2017 - 16:10

Yvonne Mulder:

Oh wat kun jij lekker schrijven, tis net of ik er ook weer ben!!
    Alles zo herkenbaar!
    Geniet van alles om je heen !
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag .
    GO girl GO

• 05 Oktober 2017 - 16:27

Maaike:

Prachtig verhaal Bren, je verteld het zoooo spannend

• 05 Oktober 2017 - 17:52

Moeders :

Het is weer super leuk om te lezen bren, zit ik hier in mijn
    huppie te lachen haha. Nu op naar de safari en dan weer een stukje schrijven,
    kijk er nu alweer naar uit. Lieve Brenda en Raymon geniet ervan en maak weer
    net zulke mooie foto’s als gisteren maar niet weer zo eng dicht bij die rand gaan staan
    raymon

• 05 Oktober 2017 - 18:07

Petra:

Heerlijk hoe jij schrijft, Brenda. Krijg het helemaal in beeld. Ook leuk wat wij herkennen het. Raymon kijk uit naar je foto's wat die zullen weer heel mooi zijn.
    Blijf genieten. Kijk al uit naar jullie volgende "verhaaltje".