Nog 1 mooie week te gaan! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu Nog 1 mooie week te gaan! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu

Nog 1 mooie week te gaan!

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg

16 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Wilderness

Zo ondertussen zijn we alweer 2 weken verder en hebben we nog een mooie week te gaan! Mijn koffer ziet er ondertussen uit als de koopjes tafel in de Primark en alles ruikt muf maar dat mag de sfeer niet verpesten!

De laatste safari van de vakantie was een goeie.. veel bijzondere vogels gezien, zelfs die leer je hier waarderen, we worden nog eens echte vogelspotters! We hebben zelfs een crown-eagle voorbij zien vliegen, schijnt de koning onder de vogels te zijn! En neushoorns heel dichtbij. Nouja.. "neushoorns" want de hoorn halen de rangers er zelf af in verband met stropers. Echt erg om te horen dat er in de laatste 3 maanden 10 neushoorns gedood zijn om hun hoorn. Heel triest! Ik moest tijdens het foto's maken mijn telefoon op vliegtuig modus zetten om te voorkomen dat de stropers mijn foto kunnen lokaliseren en zo weten waar ze moeten zijn. Te triest voor woorden..

Na de safari zijn we door gereden naar St. Lucia. We reden door het Hwuluwe-park, vraag me niet hoe je dit uitspreekt, maar hetwas een mooie panoramische route en hebben er zelfs nog buffels, zebra's en olifanten voorbij zien lopen!

Uiteindelijk kwamen we in St. Lucia waar de nijlpaarden in de avond over de straat lopen.. helaas hebben we die uiteraard gemist maar het is wel een erg leuk plaatsje. Een boottocht gemaakt om de nijlpaarden toch nog van dichtbij te kunnen zien. Toen even naar de spar wat broodjes gehaald en een pot jam want in het volgende park was geen restaurant of iets dus we moesten onze lunch meenemen. Maar hoe krijg je jam op een bolletje zonder mes? Juist.. ik met me vinger door dag potje heen roeren.. echt heel smakelijk! Maar wel lach wekkend. En vervolgens komt er een stel doodleuk met een take-away lunch pakketje aanlopen.. serieus? Waarom bedenken wij dit nooit?

Raymon heeft er die avond een mega mega hamburger naar binnen gewerkt voor zover mogelijk, voor maar €5! Alles is hier trouwens mega goedkoop! Een 3-gangen diner met een goeie fles wijn kost hier ongeveer €25/€30.. Dus er zijn al een aantal flesjes doorheen gegaan en dan hebben we Stellenbosch (wijnstreek) nog niet eens gehad.. Cheers!

Vanuit St. Lucia zijn we doorgereden naar Salt Rock. Een leuk kust plaatsje net voor de stad Durban waar we de volgende dag naar het vliegveld moesten voor onze binnenlandse vlucht naar George. Hier had vooral raymon erg veel zin in, niet dus!
Maar eerst nog een dagje naar het strand geweest.. het waaide heel hard en de golven waren mega hoog maar het water schijnt best warm te zijn. Mij krijg je überhaupt die zee niet in. Maar het kind met mij (Raymon) moest natuurlijk zwemmen dus bikini aan en toch maar even het water in gegaan in een afgeschermd stukje waar je veilig kon zwemmen. De golfen knalden hard tegen de rotsen aan en Raymon kreeg een golf vol in z'n bakkes echt super grappig! Maar waren er snel klaar mee en gingen snel douchen. Hebben die avond gegeten bij een Duitse tent en hebben een mega cordon blue naar binnen geschoven! Dus we aten bij een Duitse tent, in bed & breakfast Petite Provence in Zuid-Afrika.. een hele wereldreis.

De volgende dag kon mijn stress moment weer beginnen want we hadden een vliegtuig te halen.. snel eten, koffers in de auto, uit checken en naar het vliegveld! Totdat Raymon voor de 10.000 ste keer deze vakantie zijn telefoon weer eens kwijt was en wij half-midden op de weg de koffers moesten doorzoeken! Geen telefoon dus weer terug.. kan je je voorstellen hoe gezellig het in de auto was? Uiteindelijk lag hij nog in de kamer en hier moet ik dan toch een beetje schuld bekennen want ik zou de kamer checken.. dit doet Raymon in vervolg dus toch maar weer! Maar 1,5 uur te vroeg kwamen we uiteindelijk op het vliegveld en 3 uur later stonden we veilig aan de grond in George. Super klein vliegtuigje maar een relaxte vlucht!

De komende 3 dagen zijn we aan de kust in Wilderness en gaan we de omgeving verkennen. Afgelopen juni zijn er mega bosbranden geweest in Knysna en daar zijn de overblijfselen nog goed van te zien.. het is hier overigens een stuk kouder dan die 35 graden in het Krugerpark maar daar hebben we een jas voor! Maar ik was heel optimistisch met het inpakken van mijn koffer dus met mijn 1 trui en mijn jas red ik het niet dus moest ik even een trui shoppen vanmiddag.. he bah wat naar!

We hebben vanmiddag door het stadje Knysna gelopen en een boot tochtje gemaakt door de baai en we zaten op een boot waar een bus vol Chinese toeristen op los was gelaten! Wat een asociaal volk.. ze drukken je gewoon aan de kant om een foto te maken.. waar ik ze vervolgens gewoon weer terug duw, doei! En als er wat verteld wordt praten ze er net zo hard doorheen echt vet irritant!!

Morgen gaan we een bekende wandelroute doen voor zover mijn rug dit toelaat maar we gaan voor de top!

Afrika is een fantastisch land met vriendelijke mensen. We zijn ook erg benieuwd naar Kaapstad! Maar eerst nog een paar dagen genieten voor we richting Kaapstad gaan.

Tot snel! Liefs. X

  • 16 Oktober 2017 - 21:39

    Inge:

    Wat hilarisch weer! Ik blijf het zeggen.
    Super leuk om te lezen, zus.
    En super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig.
    Wat ik overigens niet zo heel erg vind haha.
    Have fun allebei!!

  • 16 Oktober 2017 - 21:58

    Astrid:

    Heerlijke verhalen. We genieten mee op afstand. Wat een geluk dat jullie al de big five gezien hebben. Ik verwacht straks weer een mooi fotoboek van deze vakantie. Nog een heerlijke week in het vooruitzicht. Met Stellenbosch en Kaapstad op het programma gaat jullie dat zeker lukken. Heel veel plezier nog en een dikke kus van ons

  • 17 Oktober 2017 - 16:42

    Anneke Van Teeseling:

    Wat gaat de tijd snel. Al weer 2 weken om. Geniet nog even van je laatste week en vergeet niet om nog even een verslagje te maken. Je kunt er wel een boek van maken. Zo leuk geschreven. Groetjes. Anneke

  • 17 Oktober 2017 - 18:22

    Petra:

    Je hebt er toch maar van genoten dat Raymon de zee in wilde, anders had je dat gemist. Weer heerlijk om de verhalen te lezen. Het lijkt wel of ik er bij ben zo goed beschrijf je alles.
    Geniet van de lekkere wijnen en het eten in Stellenbosch. Kijk uit naar jullie foto's en verhalen. dikke knuffel van ons beiden.

  • 18 Oktober 2017 - 11:22

    Hennie HeLdoorn:

    Geweldig weer, wat een belevenissen.volgens mij is het helemaal wat jullie ook hadden gehoopt.nog even verder genieten, we horen weer van jullie.
    Veel liefs voor jullie.

  • 20 Oktober 2017 - 20:22

    Oma Wil:

    Ik denk dat wij nooit op die mooie plekken zullen komen, waar jullie nu zijn. Wij genieten van jullie verhalen en vinden het leuk dat de meesten die plekken herkennen omdat zij daar ook geweest zijn.
    Wij wensen jullie nog heel veel moois in
    Zuid-Afrika en kom gezond weer terug. Lieve groet,
    Cor en Oma Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3235

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 23 Oktober 2017

Op naar de Big-Five!

Landen bezocht: