Wauw! Het is hier geweldig! - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu Wauw! Het is hier geweldig! - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van brenda-raymon - WaarBenJij.nu

Wauw! Het is hier geweldig!

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Hazyview

Zo.. de eerste week is alweer voorbij en wat hebben alweer veel meegemaakt! Even kijken waar ik gebleven was.. oja, bij die haan die ik de nek om ging draaien.. uiteindelijk niet gedaan maar wat een irritant ding! Maar wat een geweldige lodge was dat!

Het was een korte rit naar de Balule National Park. We kwamen er ongeveer rond 10 uur al aan en moesten onze auto ergens parkeren en we werden met een safariauto naar de lodge gebracht. Wat een ervaring! En de eerste olifant direct al gespot! 1 down.. 4 to go! (Van de BigFive)

Aankomend bij de lodge kregen we koude doekjes om onze handen mee schoon te maken en daarna een rondleiding, ondertussen werden onze koffers naar de lodge gedragen! Deze lodge steeg boven alles uit.. Ok we hebben er pas 2 gehad maar dan nog! Beter dan dit kon bijna niet.. we keken uit over het park, de olifanten en giraffen liepen op 10 meter afstand, en het eten was fantastisch! Gelijk hebben we een lekker lunch gehad en onze eerste safari door het park. Veel olifanten en giraffes gezien en impala's, veel impala's.. in mijn ogen gewoon hertjes. Ik kan geen impala meer zien! Ook hebben we de leeuw gespot! Yeah.. 2 down, 3 to go!

Die nacht regende en onweerde het super hard echt heel mooi, dat vond Raymon dan. Ik vond het vooral eng. Dit werd alleen maar erger toen Raymon om 3 in de nacht uur riep dat er een olifant naast de lodge stond! Naast de lodge! Dat is op 2 meter afstand! Fucking eng! Stond ik daar in me onderbroekje te bibberen! Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan.. gelukkig moesten we er vroeg uit voor onze vroege safaritocht! Die ochtend hadden we minder geluk en bleef het bij giraffes en olifanten maar het blijft heel mooi! Gelukkig hadden we in de middag meer geluk! Toen hebben we de leeuw, buffel en neushoorn gespot! Oja, en Remco zeg even tegen Sam dat we een hyena hebben gezien! De leeuw zag ik het eerst met mijn safari ogen! De neushoorn zag ik ook het eerst..denk dat ik gids moet worden! Toen terug naar de lodge.. en toen werd het echt spannend. Er bleek een luipaard rond te lopen in het park bij de lodges.. het is de laatste van de BigFive die we nog moeten zien maar je kan ook overdrijven.. een luipaard in het park zonder hekjes of veilig in de auto.. no thanks!
Maar hij was alweer weg zeiden ze dus we gingen lekker bbq rond het kampvuur?! Ze zijn gek dacht ik.. maar een grote omheining en een grote vent met een nog groter geweer stelde me gerust en het kampvuur was super leuk en heerlijk gegeten! We hebben in die lodge 2 mensen leren kennen uit Zwitserland, echt een leuk stel en hebben erg mee gelachen! Vooral Raymon had de lolbroek weer eens aan samen met onze gids "Sem the men!"

Nou nu komt het beste stuk van alles.. k*tzooi! En dan hou ik het nog netjes want ik kan hier een heleboel nare woordjes neergooien maar ik hou me in.. Vanochtend ontbijt, naar de auto gebracht en go! Tot zover ging het goed en toen.. Ja schat hier moet je links. BAM! Doei Krugerpark, doei olifanten, doei luipaard.. en hallo lekke band! Die verrekte Potholes! (Zie vorige verhaal) Stonden we daar aan de kant van de weg met een lekke band! Ok, niet denken maar doen.. wisselen en door! Nou mooi niet.. achterband ook lek, geen reserve wiel meer en het begon ook nog te regenen. Uiteindelijk na 2,5 uur wachten, een nieuwe auto en een slecht humeur konden we verder. Wat een domper, hierdoor misten we een stuk Krugerpark!

Aankomend bij de lodge snel gegeten en nu even mijn mega spannende verhaal online zetten en snel slapen. De wekker gaat om 4:30 want we willen vroeg bij het Krugerpark zijn om optimaal van alles te kunnen genieten!

Uiteindelijk kunnen we vast om de lekke banden lachen! Ooit.. nu nog even niet. Maar Afrika is geweldig!

Thanks voor het lezen en tot de volgende keer!

Liefs Xx

  • 08 Oktober 2017 - 08:31

    Gerda:

    Wat een prachtig verhaal!
    Heel veel plezier en blijf genieten!
    J&G

  • 08 Oktober 2017 - 12:25

    Yvonne Mulder:

    Wat een spannend verhaal weer

  • 08 Oktober 2017 - 13:33

    Rhennie Heldoorn:

    Mooi verhaal hoor, ik kijk nu al weer uit naar het volgende.
    Veel plezier samen.

  • 08 Oktober 2017 - 14:14

    Remco:

    Vind ik leuk

  • 08 Oktober 2017 - 17:12

    Astrid:

    Jullie hebben al veel gezien. Wat is dat genieten !!!!!
    Maar ja, ook pech hoort af en toe bij een reis. Gelukkig is alles weer opgelost en jullie zullen er later om kunnen lachen. Ik begrijp dat het nu echt niet lachwekkend is.
    Maar morgen is er een nieuwe dag met weer schitterende dieren. Blijf genieten!!

  • 08 Oktober 2017 - 21:36

    Moeders D.:

    wat een verhaal weer. Nu domme pech, maar hoort bij een avontuur beleven. Jullie hebben al veel beleefd en er gaat nog veel meer komen. Kijk uit naar jullie volgende verhaal. Geweldig dat jullie dieren van zo dicht bij kunnen zien.Veel plezier.

  • 09 Oktober 2017 - 15:44

    Anneke Van Teeseling:

    Zag net een mooie foto van een olifant op fb en las in je verhaal dat hij naast jullie lodge stond. Was hij de trap op geklommen. Jullie lodge stond op palen?
    Maar ga door met schrijven. Geweldig verhaal.
    Liefs. Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hazyview

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 3226

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 23 Oktober 2017

Op naar de Big-Five!

Landen bezocht: